Pourquoi NNZ?

  • Couverture mondiale
  • Orientation locale
  • Large gamme
  • Emballages recyclables et compostables
  • Emballages sur mesure
  • Fiabilité & éthique
  • Durabilité & orientation sur le social
Demande d'informations

Our journey since 1922; Special Edition

date: 14 juli 2022

NNZ celebrates its 100th anniversary in October 2022. We will be sharing ‘our journey since 1922’. SPECIAL EDITION.

1993 -2004 The right man at the right moment
 
Continuity is everything
When Wim Boot ­– the very successful second-generation owner – stood down as director in 1993, his primary concern was: who would be the new leader? His two sons, Marco and Len, were already working at the company, but were too young to take on this responsibility. Wim's idea was that the new leader should also be given the task of mentoring Marco and Len over a ten-year period to prepare them for the top job. The search began for someone who could fit seamlessly into the company culture and lead the company into a new phase. Wim Boot breathed a sigh of relief when the all-rounder he sought turned out to exist in the person of Rony Kelz.
 
Long-term vision
Kelz was employed by the company from October 1993 to 2004, 10 years of which as CEO, and alongside him were: Marco Boot as Director of sales and purchasing and Len Boot as Director of marketing and finance. Quality, innovation and internationalisation became the drivers behind the company. In line with the NNZ philosophy, Kelz always looked at the longer term. ‘You can only make short-term decisions if you know where you want to end up in the long run.’ Under Kelz's leadership, the company in North America would return to 100% NNZ ownership after long negotiations with the joint venture partner. As a trading company, NNZ must also work in partnership with its suppliers and customers. Kelz's entrepreneurial qualities would help the company to grow even further internationally.
 
See the person
He also provided great impetus to the further professionalisation - in 1999, NNZ was one of the first in the industry to obtain ISO 9001 certification - and innovation of the organisation. During his term of leadership, NNZ receives important innovation awards and in 1998 the Groningen Enterprise Award. The company with more than 100 employees and 14 international branches scores well on various quality criteria and doubles its turnover in five years to around 100 million Dutch guilders. In his acknowledgement, Rony Kelz says: ‘NNZ is first and foremost about people, secondly about people and thirdly about people’.
 
Pride
His businesslike, social and people-centric personality ensures that people within NNZ can say: we're not a family business, but a business with a family. Looking back on his successful years as director, Rony Kelz is still proud today that, as a German, he was successful in a purely Dutch company. In his years as CEO, the family was 'grandiose in human collaboration. Honest, fair, human... these are the special characteristics of the Boot family. For me, those are still the essential values that are needed to run a family business.' In 2003, Kelz handed over the CEO baton to Len Boot. He views ensuring the continuity of the company as the crowning achievement of his work for NNZ.

Présentation de NNZ

NNZ est une société internationale spécialisée dans les emballages pour les clients du secteur agricole et industriel. Fondée en 1922 aux Pays-Bas, l'entreprise familiale s'est développée jusqu'à devenir une organisation de 250 employés disposant d'un réseau dense et international regroupant des propres établissements et des partenaires fiables.

La puissance de ce réseau découle de sa capacité à renforcer la compétitivité. NNZ a un réseau de partenaires qui se démarquent par leur engagement dans la durabilité et leur politique sociale, leur position de leaders de produits, leur orientation sur les clients, leur esprit innovateur et pionnier, leur flexibilité, leur fiabilité et leurs convictions éthiques.

Chez NNZ, nous sommes à l'écoute de notre personnel. Nous sommes convaincus que cette attention favorise la créativité et la productivité au profit de nos clients, fournisseurs et autres partenaires. Nous avons la volonté de travailler ensemble avec plaisir et engagement personnels conformément à notre politique déterminée en commun. Notre mot d'ordre résume cette volonté : « Together is better » Ensemble, nous fournissons à nos clients des produits sur mesure, des solutions techniques et des innovations résultats de notre création commune.

Nos filiales établies dans des régions stratégiques de différents pays, nous permettent de remplir nos objectifs à la plus grande satisfaction de nos clients. Nous coopérons étroitement avec nos clients et une équipe de différents professionnels spécialisés dans les secteurs de la connaissance des matériaux, de la technologie agro-alimentaire, de la création graphique et des études de marché. Ensemble, nous recherchons et développons des produits sur mesure, de la table de dessin à l'introduction commerciale. Pour chaque maillon de la chaîne, nous proposons des solutions intelligentes et orientées spécialement pour chaque client.

Notre gamme standard se compose de sacs en filet, sacs de jute, emballages en papier, sacs tissés en PP, films, feuilles, plateaux, barquettes, seaux, Big Bags et matériels de stabilisation de palettes. NNZ fournit également des emballages sur mesure. Pour l'ensemble des emballages proposés, nous appliquons les normes les plus strictes en matière de respect de l’environnement, efficacité et sécurité alimentaire. Nos clients bénéficient aussi de nos conditions d'achat exceptionnelles et de produits haut de gamme.